SUPERGAHARU

Global Network – Cultivated Agarwood dpurwan@gmail.com +6281218380386

Gaharu Inducer Project


Witsawa project

 

Uji coba metoda suntikan gaharu budi daya akan kami lakukan pada bulan Januari 2010 di Kota Batu, Bogor dengan menggunakan metoda witsawa.

6 comments on “Gaharu Inducer Project

  1. hariadi
    February 12, 2010

    wah… klu gtu… 8 bln pasca injeksi bs panen tu…

  2. hidayat asta, SP
    June 18, 2010

    8 bulan segitu…boleh donk kita diskusi…saya mulai menekuni injeksi th 2006 bersama pemburu gaharu.

  3. Abang Uda
    November 6, 2010

    Salam,

    Untuk makluman saya sudah mencuba inducer Witsawa untuk pokok saya di malaysia setahun setengah yang lalu. Hasilnya sangat memberansangkan sekali. Bagaimanapun harus di teliti beberapa hal yang berkaitan dnegan perbezaan spesis yang ternyata memberi kesan kepada hasil yang di perolehi serta TEKNIK melubang dan jumlah inducer yang digunakan.

    Kita sedia maklum Aqillaria cressna yg ada di thailand agak lebih keras dan kukuh strukturnya berbanding A. Mallacensis kerana itu harus hati hati melakukan ujian.

    Insyaallah saya akan mulai menuai hasil menjelang bulan March 2011.Kita sama sama saksikan nanti hasilnya.

    • atmadja
      April 19, 2011

      Abang Uda yth,
      Sekarang sudah bulan maret 2011, bagaimana hasil uji coba inducer witsawa, apakah sudah ditebang?
      Bagaimana hasilnya?
      Terima kasih atas jawabannya
      Salam
      Atmadja

  4. Rimba
    August 25, 2011

    Menurut administrator dan team-nya yang sudah mencoba bermacam-macam type dan methode, manakah inokulan yang terbaik? Mohon share kepada saya. Saya sangat berminat. 08176893113.

  5. wawan
    September 26, 2011

    di mana saya bisa mendapatkan wim1 pak

Leave a Reply

Information

This entry was posted on December 31, 2009 by in Metode Thai, Suntikan and tagged .
